Досвід роботи

                                                                      Опис
досвіду роботи шкільного бібліотекаря
Кушнір Катерини Євгенівни
Мета досвіду. Створити умови для всебічного розвитку майбутнього громадянина України засобами бібліотеки.
Суть досвіду полягає у тому , що працюючи з учнями , кожен день і кожну хвилину свого часу приділяти тому, щоб вчити учнів бути ввічливими, культурними, чутливими, емоційними, добрими, розумними, мати бажання завітати до бібліотеки. Вітати будь – який прихід учнів у бібліотеку, бо можна знайти, чим їх зацікавити – це не тільки книгою, а й книжковою виставкою і бесідою біля неї, новою інформацією з газет і журналів, музикою і просто розмовою.
Основними засобами досягнення мети є широке застосування різних традиційних та нових форм роботи з книгою, формування навиків роботи з книгою, удосконалення культури читання.
В даній школі   працюю бібліотекарем 22 років.  Проблема над якою працюю : « Активні форми пропаганди літератури в роботі шкільної бібліотеки». За цей час  намагаюся якомога ширше охопити всі сторони навчальної і виховної роботи.
            Книга – головний засіб навчання. Ось тому  велику увагу надаю пошуку цілеспрямованих активних форм пропаганди літератури, які забезпечують формування у школярів загальної і щоденної потреби у читанні книг, роботі з ними.
             Прилучаю дітей до книги, вчу оволодівати мистецтвом літературного читання, активно пропагую книгу, закріплюю читацькі навички, розвиваю художній смак і самостійність суджень, розширюю діапазон читацького досвіду та знань, формую національну свідомість, характер, моральні якості.  Вважає, що школяреві важливо:
по – перше, мати відомості про книгу, її існування і найважливіші якості,
по – друге , зацікавити його книгою настільки, щоб увесь вільний час дитина присвятила читанню,
по – третє, школяр повинен зрозуміти книгу настільки, щоб вона сколихнула його розум та почуття, ввела у світ прекрасного і забезпечила як найповніше його пізнання.
            Які ж активні форми роботи використовую для досягнення цих цілей?
 В цьому плані практикую разом із вчителями – мовниками цікаві форми пропаганди літератури – це літературні вечори, ранки, брейн – ринги, вікторини. Літературні ігри проводжу  в кілька етапів: « Пізнай героя», « Ти одержав телеграму. Хто її автор? «, « Чиї це речі?».
            Засобами гри молодших  школярів залучаю до книги, глибше з нею знайомлю, вчу  співпереживати разом із літературними і казковими героями,  розвиваю ерудицію тощо.
Діапазон пізнання книги учнями середнього шкільного віку та старшокласниками значно розширюється: школярі  систематично працюють  з книгою, вміють чітко формулювати читацький запит, вільно орієнтуються різноманітних джерелах інформації, прилучаю до довідникової, енциклопедичної літератури. З цією метою  проводжу « Літературні кругозори », пізнавальні ігри « Зоряний час», « Лото – ерудит », « Чи знаєте ви книгу?», « Щасливий випадок».
Ефективними формами пропаганди літератури в своїй  діяльності  є презентації книг, мандрівки літературними стежками видатних українських письменників, книжкові огляди. Ученицею 6 класу виготовлена презентація « Презентація книжки Євгенії Ярошинської « Найдорожчий скарб»» з якою виступала на обласному етапі « Найкращий читач України», учениця 9 класу  виготовила презентацію « Пам’ятники Т.Г.Шевченку не лише в Україні , а й в різних куточках світу”.
Усвідомлюю, що в роботі по пропаганді літератури, формуванні системи бібліотечно – бібліографічних знань школярів, вихованню культури читання важливими є аналіз рівня їх бібліотечної освіти, вивчення їх ефективності та результативності, тому  постійно вивчаю  читацькі запити школярів, проводжу різного роду анкетування. Поруч з цим практикую цікаві індивідуальні та масові форми роботи з читачами: захист читацького формуляра, читацькі олімпіади, захист читацького щоденника, читацькі конференції і диспути, усні літературні журнали, бібліографічні огляди.
У школі стали традиційними заняття з основ бібліотечно – бібліографічної грамотності учнів. Провела уроки на такі теми: « твої друзі – газети та журнали», « Структура книги», « Знайомство з бібліотекою» та інші.                       

Немає коментарів:

Дописати коментар