Опис
досвіду роботи шкільного бібліотекаря
Кушнір Катерини Євгенівни
Мета досвіду.
Створити умови для всебічного розвитку майбутнього громадянина України засобами
бібліотеки.
Суть досвіду
полягає у тому , що працюючи з учнями , кожен день і кожну хвилину свого часу
приділяти тому, щоб вчити учнів бути ввічливими, культурними, чутливими,
емоційними, добрими, розумними, мати бажання завітати до бібліотеки. Вітати
будь – який прихід учнів у бібліотеку, бо можна знайти, чим їх зацікавити – це
не тільки книгою, а й книжковою виставкою і бесідою біля неї, новою інформацією
з газет і журналів, музикою і просто розмовою.
Основними засобами досягнення мети є широке застосування різних традиційних та нових форм
роботи з книгою, формування навиків роботи з книгою, удосконалення культури
читання.
В даній школі працюю
бібліотекарем 22 років. Проблема над
якою працюю : « Активні форми пропаганди літератури в роботі шкільної
бібліотеки». За цей час намагаюся
якомога ширше охопити всі сторони навчальної і виховної роботи.
Книга
– головний засіб навчання. Ось тому
велику увагу надаю пошуку цілеспрямованих активних форм пропаганди
літератури, які забезпечують формування у школярів загальної і щоденної потреби
у читанні книг, роботі з ними.
Прилучаю дітей до книги, вчу оволодівати
мистецтвом літературного читання, активно пропагую книгу, закріплюю читацькі
навички, розвиваю художній смак і самостійність суджень, розширюю діапазон читацького
досвіду та знань, формую національну свідомість, характер, моральні
якості. Вважає, що школяреві важливо:
по – перше,
мати відомості про книгу, її існування і найважливіші якості,
по – друге ,
зацікавити його книгою настільки, щоб увесь вільний час дитина присвятила читанню,
по – третє, школяр
повинен зрозуміти книгу настільки, щоб вона сколихнула його розум та почуття,
ввела у світ прекрасного і забезпечила як найповніше його пізнання.
Які
ж активні форми роботи використовую для досягнення цих цілей?
В цьому плані практикую разом із вчителями –
мовниками цікаві форми пропаганди літератури – це літературні вечори, ранки,
брейн – ринги, вікторини. Літературні ігри проводжу в кілька етапів: « Пізнай героя», « Ти одержав
телеграму. Хто її автор? «, « Чиї це речі?».
Засобами
гри молодших школярів залучаю до книги,
глибше з нею знайомлю, вчу співпереживати разом із літературними і
казковими героями, розвиваю ерудицію
тощо.
Діапазон пізнання книги
учнями середнього шкільного віку та старшокласниками значно розширюється:
школярі систематично працюють з книгою, вміють чітко формулювати читацький
запит, вільно орієнтуються різноманітних джерелах інформації, прилучаю до
довідникової, енциклопедичної літератури. З цією метою проводжу « Літературні кругозори »,
пізнавальні ігри « Зоряний час», « Лото – ерудит », « Чи знаєте ви книгу?», «
Щасливий випадок».
Ефективними формами
пропаганди літератури в своїй діяльності
є презентації книг, мандрівки
літературними стежками видатних українських письменників, книжкові огляди. Ученицею
6 класу виготовлена презентація « Презентація книжки Євгенії Ярошинської «
Найдорожчий скарб»» з якою виступала на обласному етапі « Найкращий читач
України», учениця 9 класу виготовила
презентацію « Пам’ятники Т.Г.Шевченку не лише в Україні , а й в різних
куточках світу”.
Усвідомлюю, що в роботі
по пропаганді літератури, формуванні системи бібліотечно – бібліографічних
знань школярів, вихованню культури читання важливими є аналіз рівня їх
бібліотечної освіти, вивчення їх ефективності та результативності, тому постійно вивчаю читацькі запити школярів, проводжу різного
роду анкетування. Поруч з цим практикую цікаві індивідуальні та масові форми
роботи з читачами: захист читацького формуляра, читацькі олімпіади, захист
читацького щоденника, читацькі конференції і диспути, усні літературні журнали,
бібліографічні огляди.
У школі стали
традиційними заняття з основ бібліотечно – бібліографічної грамотності учнів.
Провела уроки на такі теми: « твої друзі – газети та журнали», « Структура книги»,
« Знайомство з бібліотекою» та інші.
Немає коментарів:
Дописати коментар